Cum mi-au ajuat afacerea cititoare coduri de bare

Traim in era tehnologiei si a digitalizarii, totul se misca in jurul nostru cu o viteza ametitoare la fel si tehnica din ziua de astazi. Daca in urma cu ceva multi ani existau doar alimentare rudimentare cu niste cantare cu balanta, cine a prins anii aia stie despre ce este vorba, apoi au urmat tot felul de tehnologii noi pentru a ajuta afacerile. Astazi vom dezbate, intr-un interviu inedit cu un proprietar de magazin alimentar ce si-a tehnologizat intreg magazinul. Vom discuta cum i-a crescut afacerea aproape peste noapte prin cresterea fluxului de clienti si cat de mult l-a ajutat aceasta automatizare nu doar pe el dar si pe clientii sai.

Doru Miron este proprietarul unui magazin, intr-un loc foarte aglomerat din Capitala, magazinul l-a deschis acum 10 ani iar in timp s-a tot extins, de la cativa metri patrati la un magazin ce masoara acum 200 metri patrati. Povestea lui Doru Miron, intr-un interviu inedit in cele ce urmeaza.

Ziarul de Romania: Buna ziua domnule Miron, povestiti-ne putin cum a fost la inceput.
Doru Miron: Ce sa zic, greu intr-un cuvant. Lucram intr-o fabrica ca si inginer tehnician, ulterior fabrica a dat faliment si am fost disponibilizat. Am primit salarii compensatorii cum era pe vremea aceea iar cu banii din salariile compensatorii am inchiriat cativa metri patrati pentru un mic magazin cu de toate. Stiam zona, deoarece locuam cateva blocuri distanta, stiam ca este o zona foarte aglomerata si nici nu erau prea multe magazine in zona. Chiar si eu, inainte de a lua spatiul respectiv, mergeam la servici si simteam acea nevoie de un loc de unde iti poti cumpara o cafea sau un pachet de tigari.

Ziarul de Romania: Nu aveati experienta in comert absolut deloc.
Doru Miron: Asa este. M-am aruncat cu capul inainte. Cand am luat salariile compensatorii de la fosta fabrica am avut de ales: ori cheltui tot, aveam si datorii, ori investesc in ceva ce imi va aduce profit in viitor. Insa, da, habar nu aveam cu ce se mananca comertul, ganditi-va ca am plecat din fabrica nu din zona economica.

Ziarul de Romania: Peste ce piedici ati dat?
Doru Miron: Mi-e imposibil sa le si enumar intr-un interviu, cred ca as scrie o carte de cateva sute de pagini cu piedicile intampinate de-a lungul timpului. De la controale ale statului, amezi, pana la angajati neseriosi. Nu vreau sa intru in detalii acum, deja este prea tarziu sa mai comentez despre anumite abuzuri ale unor institutii plus ca orice antreprenor le stie deja. Ma bucur enorm ca am reusit sa trec cu bine peste absolut toate piedicile care mi-au aparut in cale si am reusit sa cresc aceasta afacere care este pentru mine ca si copilul meu daca ma intelegeti.

Ziarul de Romania: Povestea extinderii afacerii dvs. este una interesanta. Ne povestiti pe scurt?
Doru Miron: Sigur ca da! Vedeti dvs. locul unde este magazinul este intr-o casa, undeva la parter. Proprietarii, niste oameni deosebiti, Dumnezeu sa-i ierte, mi-au inchiriat o camera de la parter, nu aveam nici incalzire tin minte, a fost foarte greu, spatiu de depozitare a marfii era foarte mic, a trebuit sa investesc in reparatii, aproape totul de la zero, mai ales ca structura casei nu era pentru un magazin. Dupa decesul proprietarilor, am cumparat restul casei de la rudele lor, rude plecate de mai bine de 30 de ani in Australia. Mi-au zis ca parintii aveau numai lucruri bune de spus despre mine si ca ei nu se mai intorc ori daca vreau eu spatiul. Uite asa m-am trezit cu o casa enorma ce am transformat-o in ani in ceea ce vedeti acum. Am investit si intr-un spatiu de recreere, mai ales acum cu birourile deschise in zona, vin tot felul de oameni de afaceri la intalniri, sevesc o cafea si o gustare proaspata, gatita in incinta magazinului.

Ziarul de Romania: Cum ati automatizat procesul de vanzare – cumparare?
Doru Miron: La inceput faceam gestiunea pe caiet, va dati seama era foarte greu, chiar si procesul de vanzare dura foarte mult, clientii trebuiau sa astepte un timp mai indelungat pentru a putea plati. Asta pana cand am achizitionat o serie de cititoare coduri de bare pentru magazin.

Acum clientul intra in magazin, isi alege un cititor de coduri de bare, scaneaza singur produsele pe care le adauga in cosul de cumparaturi apoi merge la casa si plateste. Simplu si usor! Va dati seama cat de repede se rezolva si problema cozilor, timpul de asteptare la casa s-a diminuat cu peste 50 la suta in ultimele luni.

Si acesta nu este singurul lucru pe care l-am implementat in magazin, pentru a reduce si mai mult timpii de asteptare la case am achizitionat si doua case de marcat inteligente unde clientul isi poate scana singur produsele, poate plati si pleca foarte rapid din magazin. Scopul, mai ales cu pandemia este ca, clientul sa fie cat mai putin in contact cu alti clienti.

Cititor coduri de bare cu fir DS2208

Cititor coduri de bare cu fir QuickScan QW2100

Ziarul de Romania: Ne puteti spune de unde ati cumparat cititoarele de coduri de bare?
Doru Miron: Sigur! Ele pot fi achizitionate prin intermediul magazinului IDMAG, Str. Siriului 36-40, București, sector 1. Telefon +0376449800.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.