În ultimul timp, auzeam din ce în ce mai des o serie de cuvinte „antreprenor”, „antreprenoriat”, „antrepriză”, care pentru mine o persoană născută și crescută în societatea comunistă îmi sunau foarte ciudat. Într-o zi m-am decis să aflu și eu despre ce este vorba. De pe Wikipedia am aflat că această familie de cuvinte au apărut în Franța regelui Ludovic al XIV-lea, deci nimic nou sub soare. Doar că în epoca ceaușistă nu erau la modă, cu toate că existau în practică, mai ales spre sfârșitul perioadei. Dacă tot eram în spațiul virtual curiozitatea m-a făcut să dau o căutare pentru antreprenor de succes.
În urma acestei căutări am aflat că un antreprenor nu este doar un simbol al economiei de piață, ci și principalul său actor. Pe deasupra am aflat și vreo 14 caracteristici importante pentru un antreprenor. Ordinea în care o să vi le spun nu este bătută în cuie. Pentru unii o anumită caracteristică fiind mai importantă decât alta, dar împreună dând rezultatul dorit.
Perseverența și determinarea în urmărirea scopului sunt esențiale. Apoi încrederea în sine și optimism în trecerea peste obstacolele întâmpinate. Viziunile asupra a ce vor să facă, dublate de transpunerea lor în realitatea practică. O toleranță la un eventual eșec, peste care să treacă cu ușurință fără a fi dezamăgiți, deprimați sau descurajați în acțiunea lor. Căutarea mereu a feedback-ului și înclinarea spre o oportunitate apărută, fără a o risipi. Dorința de câștig nu trebuie să fie neglijată. Rezolvarea problemelor care apar nu se poate efectua fără un lucru în echipă.
Cum trebuie să fie un antreprenor de succes?
Să fie deținătorul unui mare nivel de energie, căci munca depusă este foarte mare și presupune dozarea la maxim a acestei energii. Independența în găsirea celei mai bune căi pentru realizarea dorințelor sale. Apoi trebuie să fie o persoană creativă și posesor/are al unui spirit de inovație ieșit din comun. Toate acestea nu ar fi de ajutor fără acele abilități manageriale necesare îmbinării acestor calități în afacerea propriu-zisă. Împreună toate aceste caracteristici sau cât mai multe dintre ele pot duce la realizarea unui antreprenor de succes.
Dacă am aflat atât de multe despre antreprenoriat, am zis să aflu și câte ceva despre antreprenorii români. Am rămas foarte surprinsă să aflu că o agenție de publicitate online, foarte cunoscută mie, e-advertising, a fost înființată de un tânăr de 18 ani. Același tânăr, pe numele său Andrei Ursachi, din vechea cetate a Sucevei, a mai înființat până la 25 de ani încă cinci afaceri. Toate cinci le știam și eu, doar că nu știam că sunt controlate de același antreprenor de succes. Cum vă știu curioase din fire, ca și mine, o să vi le spun și vouă: stifler.ro, ProWorkers, modal.ro, Josephine Q și Vear.
Eu cred că v-am convins că Andrei Ursachi este un veritabil antreprenor. El nu a înființat o singură firmă, căci în total au fost, până acum, vreo șase. Cea mai mică dintre acestea are o cifră de afaceri de 100.000 de euro, iar milionul de euro a fost atins doar în primii patru ani de la înființarea grupului de firme. Iată că v-am adus și argumentele succesului din afacerile sale. Dacă veți intra pe andreiursachi.eu îl puteți convinge cu ideile voastre și chiar puteți obține să vă finanțeze afacerea dorită.